Τηλ.: (+30) 2410617090

E-mail: koyloyla@yahoo.com

Πείνα ή τσιμπολόγημα;

Πείνα ή τσιμπολόγημα;

Σε κάποιους  ανθρώπους τους αρκούν τα τρία γεύματα ημερησίως ενώ για άλλους τα συχνά σνακ ή κοινός το τσιμπολόγημα είναι μια απόλαυση και μέρος της καθημερινότητας τους. Εάν βρίσκεστε στη δεύτερη κατηγορία ατόμων τότε θα πρέπει να αναρωτηθείτε γιατί σας αρέσει το τσιμπολόγημα και τι είδους σνακ προτιμάτε; Πεινάτε πραγματικά, το κάνετε από συνήθεια ή απλώς λιγουρεύεστε τα φαγητά;

Εάν πραγματικά πεινάτε , τότε το σωστό είναι να προτιμήσετε ένα σνακ παρά να περιμένετε την ώρα του γεύματος. Αυτό θα σας προφυλάξει από το να νιώσετε υπερβολική πείνα ,και αυτό με την σειρά του θα σας μειώσει την επιθυμία να μπείτε στο πειρασμό να φάτε μια φτωχή  σε θρεπτικά συστατικά τροφή. Μερικές καλές επιλογές για το δεκατιανό σας ή το απογευματινό σας είναι  φυσικά φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα , ωμά λαχανικά, χαμηλών λιπαρών γαλακτοκομικά ή ξηρούς καρπούς. Προσπαθήστε να είστε πάντα  εφοδιασμένοι με τα υγιεινά αυτά σνακ, στο σπίτι, στο σχολείο, στο γραφείο, στο ταξίδι  για να είναι έτσι η πρώτη σας εύκολη επιλογή!

Τα σνακ είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα και σημαντικά στα παιδιά μιας και  δεν είναι δυνατόν να λάβουν τις θρεπτικές τους απαιτήσεις  που πρέπει στα τρία αυτά γεύματα της ημέρας λόγω της χωρητικότητας του στομαχιού τους.

Πολλά από τα ‘συνηθισμένα’ και ‘αγαπημένα’ σνακ όπως πατατάκια, καραμέλες, μπισκότα, κρουασάν είναι επιλογές που περιέχουν πολύ ζάχαρη, λίπος και αλάτι με λίγη θρεπτική αξία και θα πρέπει να προτιμούνται πιο αραιά στην εβδομάδα των παιδιών και όχι σαν μια καθημερινή συνήθεια.

Το κλειδί για να ρυθμίσετε τις διαιτητικές σας προσλήψεις είναι να τρώτε όταν αρχίζετε να πεινάτε και  να σταματάτε όταν νιώθετε πληρότητα. Όταν νιώθετε την επιθυμία να τσιμπολογήσετε προσπαθήστε να σκεφτείτε αν πραγματικά πεινάτε. Μήπως διψάτε; Καταναλώστε ένα ποτήρι νερό και ξανασκεφτείτε αν πραγματικά πεινάτε.

Συνειδητοποιήστε τι σας προκαλεί την ανάγκη για να φάτε- είναι το ότι βαριέστε ή ότι δεν είστε καλά ψυχολογικά; Προσπαθήστε να τονίσετε ακριβώς τι είναι αυτό που σας προκαλεί την ανάγκη για φαγητό και αντιμετωπίστε το!

ΠΕΙΝΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟΥΡΕΣ!

Όταν είναι να τσιμπολογήσετε είναι καλό προτού το κάνετε  να διαχωρίστε το αίσθημα της πείνας από τις λιγούρες!

ΠΕΙΝΑ: είναι η φυσική απάντηση με την   οποία το σώμα  θέτει σε επιφυλακή τον εγκέφαλο ότι χρειάζεται θρεπτικό υλικό.

ΟΡΕΞΗ: είναι η ενστικτώδης φυσική επιθυμία να φάτε κάτι που έχετε μπροστά σας όταν  είστε πεινασμένος . Μπορεί να επηρεαστεί από εξωτερικές επιρροές.

ΛΙΓΟΥΡΕΣ: είναι η ψυχολογική κατάσταση που επηρεάζεται από εξωτερικούς παράγοντες  όπως η μυρωδιά ή εικόνα ενός φαγητού και περισσότερο από αισθήματα , συνήθειες, διάθεση ,και φαντασία παρά από την πείνα.

 

Κουλούλα Ι. Βασιλική
Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc
Εξειδίκευση στα Καρδιαγγειακά Νοσήματα,
MSc Δημόσια Υγεία – Ποιότητα Ασφάλεια Τροφίμων

Μονάδα αποκατάστασης Physiatriki
23ης Οκτωβρίου 15, Τ.2410617090 Κ.6973303868,
email: koyloyla@yahoo.com